Bármely iparágat is nézzük, a verseny minden korban felemelte a legjobbakat, és kispályára küldte azokat, akik nem tudták megugrani az újabb kihívásokat.
Napjainkban azonban egy új tényező vált az egyik legfontosabb versenyelőnnyé.
A vásárlói élmény előtérbe került, amihez erősen hozzájárulnak a profi call centerek működtetései.
Ha egy vállalat nem tudja megoldani az ügyfélszolgálat működését, végzetesen lemarad azoktól a versenytársaktól, akik egy call center előnyeiből óriási profitot kovácsolnak.
Mérettől és a működés típusától függetlenül bármely cégnek előnyére válik az ügyfélszolgálat működtetése, de van hét iparág, ahol nélkülözhetetlen a maximális vásárlói élmény megvalósítása.
#1 Bank és Pénzügyi szektor
Képzeld el azt a frusztrációt, amikor valaki egy péntek délutánon egy nagyobb összeget rossz számlaszámra utal át, és nem tud azonnal kapcsolatba lépni a bankjával! Call center nélkül vajon hány álmatlan éjszakája lenne az ügyfélnek, mire cselekedni tudna?
A pénzügyi szektor maximálisan ki tudja élvezni a call centerek adta előnyöket.
#2 Élelmiszeripar
A legnagyobb verseny az élelmiszer- és a vendéglátóiparban figyelhető meg. Számukra szinte kötelező call centert használni, hogy ki tudják elégíteni a folyamatosan beérkező kérdéseket, panaszokat, visszajelzéseket.
#3 Utazás/Szállítás
Az élelmiszeripar mellett az utaztatók tudják a legnagyobb vásárlói élményt nyújtani az üzletágukon belül.
Egyre szélesebb körben alkalmazzák az ügyfélszolgálatokat különféle feladatokra, mint a foglalások és lemondások kezelése, az utazási ajánlatok megtétele, vagy a felmerült problémák könnyű és gyors kezelése.
#4 Kiskereskedelem
Az egyre növekvő kiskereskedelmi piacon úgy tudnak a szereplők szert tenni versenyelőnyre, ha egyre jobban és jobban promotálják a termékeiket, vagy a szolgáltatásaikat.
Mint minden más területen, a pozitív vásárlói élményhez az ügyfélszolgálat itt is nagymértékben hozzájárul.
#5 Telekommunikáció
Az utóbbi pár évben a telekommunikációs szektorban tapasztalható a legnagyobb verseny.
Ha egy cég nem jár legalább egy lépéssel a meglévő vásárlói élmények előtt, már előre elkönyvelheti a bukást.
Az ügyfélszolgálatokon mindenféle kérdést és igényt ki tudnak elégíteni, ezért azt is mondhatjuk, hogy a telekommunikáció jövője a call centerekben van.
#6 Autóipar
Ha már minden iparágat az ügyfélélmény irányít, az autóipar sem maradhat ki a sorból.
Annyira nem, hogy a call centereken keresztül tájékoztatást kaphatnak a vásárlók többek között a bemutatótermek lokációiról, a modellekről, a hitel-, és biztosítási lehetőségekről.
Mint minden más esetben itt is az ügyfélszolgálat láthatja el a panaszkezelést, a szerviz bejelentkezéseket és mindenféle ügyfél kérés kielégítését.
#7 Egészségügy
Ha az egészségünkről van szó, legyen az egy kisebb sérülés, vagy egy komoly betegség, személyes és különleges bánásmódot igénylünk.
Sajnos a doktorok nem elérhetőek minden pillanatban, holott kérdés lenne bőven.
Amennyiben egy-egy vizit vagy vizsgálat után az egészségügyi intézmény több kommunikációs lehetőséget is biztosít a páciensnek, akkor minden bizonnyal elégedettebb lesz.
Egy call centeren keresztül például időpontot kérhet, egyeztetheti a személyes adatait, érdeklődhet a vizsgálati eredményekről.