A telefonos ügyfélszolgálat kiszervezése előtt tedd fel magadnak ezt a 25 kérdést

A call center kiszervezése vállalati és ügyfél oldalról is forró témának számít.

A cég szempontjából a kiszervezés kifejezetten vonzó lehet az ügyfélkommunikáció szempontjából, de idegtépő is, ha arra gondol, hogy bizonyos mértékben „feladja” a terület feletti ellenőrzést.

Az ügyfelek oldaláról tekintve a kiszervezés sok előnnyel jár.

Gondolj csak a több operátorra és a hosszabb vagy non-stop szolgáltatási időre! Ugyanakkor csalódásokat és félreértéseket is okozhat számukra, ha nem megfelelő a kiszervezés minősége.

Nézzük meg közelebbről az ügyfélszolgálat kiszervezését és azt, mit jelenthet ez egy vállalkozás számára!

Mit jelent a call center kiszervezése?

A telefonos ügyfélszolgálat kiszervezése az a folyamat, amelynek során egy vállalat külső szolgáltatót alkalmaz a call center működtetésére és irányítására.

A vállalatok dönthetnek úgy, hogy call center tevékenységeik egészét vagy csak egy részét szervezik ki (pl. ügyfélszolgálat, értékesítés, szolgáltatás, piackutatás stb.).

Általánosságban a cégek az ellenőrzés legnagyobb részét átadják a külső szolgáltatónak, felhatalmazva őket az operátorok felvételére és képzésére, a call center szoftver karbantartására és a napi műveletek kezelésére.

A call center kiszervezésének főbb előnyei

Legnagyobb előnye, hogy a külső szolgáltató fedezi a műveletek költségeit, beleértve a call center szoftver karbantartását és bérbeadását is. Ez jelentős megtakarítást jelenthet a vállalat számára.

A call center kiszervezése éjjel és nappal is megkönnyítheti az ügyfelek számára nyújtott szolgáltatást, mivel a kihelyezett call center-ekben általában több műszakban váltják egymást az operátorok.

A call center kiszervezésének fő hátrányai

Legnagyobb hátránya lehet, hogy csökkenő ügyfél-elégedettséghez vezethet, ha a szolgáltatási oldalon nem ugyanazt a nyelvet beszélik, mint a megbízó és annak ügyfelei.

Ezen túlmenően a vállalatok úgy érezhetik, hogy call center-műveleteik már nincsenek az irányításuk alatt, ezért csökken a befolyásuk a márka képviseletével, a vállalati ismeretekkel vagy a call center-döntésekkel szemben.

Nézzük meg tehát, hogy mi az a 25 kérdés, amelyet fel kell tenned call center-ed kiszervezése előtt!

  1. Mit szeretnék elérni a kiszervezéssel? (célok)
  2. Call center-em mely területeivel bízzam meg a külsős céget?  
  3. Mennyibe kerül a kiszervezés?
  4. Arra számítok, hogy ez jelentősen befolyásolja a haszonkulcsomat?
  5. Mennyire akarom, hogy a főhadiszállás kiszervezett telefonközponttal működjön?
  6. Mennyi időt takarít meg hosszú távon a kiszervezés?
  7. Mennyi időt vagyok hajlandó az előkészületekre fordítani?
  8. Hol legyen helyileg a call center?
  9. Betartják-e az adatvédelemre vonatkozó törvényeket a telefonos központban?
  10. Mennyire lesz biztonságos a kiszervezett megoldás?
  11. A telefonos ügynökök egyidejűleg más cégek felé is hívást indítanak?
  12. Mennyire lesz irányításom az operátorok kiválasztása felett?
  13. Milyen lesz az ügyfélszolgálatom nyitvatartási ideje?
  14. Hogyan tudom biztosítani a vállalati minőségi előírások betartását?
  15. Hogyan történik vállalati kultúránk átadása?
  16. Hogyan készülnek fel a külsős operátorok termékeink és/vagy szolgáltatásaink ismeretéből?
  17. Hogyan fog történni a megbízott emberek folyamatos képzése a változó piaci körülmények között?
  18. Milyen KPI-ket mér a szolgáltató?
  19. Milyen call center KPI-ket használjak az elvégzett munka sikerének nyomon követésére?
  20. Vajon az ügyfeleim bánják, ha kiszervezem a call centeremet?
  21. Egyáltalán észre fogják venni, hogy a call center ki lett szervezve?
  22. A kihelyezett call center képes lesz fogadni a hívásokat bárhonnan, ahol az ügyfeleim vannak?
  23. Lehetséges-e a nem csak telefonos kommunikáció kiszervezése? (pl. e-mailek kezelése, időpontok egyeztetése stb.)
  24. Milyen call center szoftvert fog használni a külső cég?
  25. Mennyire lesznek testre szabhatóak a szoftverbeállítások?

(Megjegyzés: ez a lista korántsem teljes!)

Ahogy a fenti felsorolásból is láthatod, a call center kiszervezésének számtalan árnyalata van. Minden a fenti kérdésekre adott válaszaidtól függ.

A kiszervezés nem kötelező, csupán egy választás, és az is lehet, hogy nem a te választásod.

Amennyiben előnyt tudsz belőle kovácsolni, de vannak benned még kérdések, szervezd ki először csak egy részterületed, például az ügyfélszolgálatot, és akkor ugorj nagyobbat, ha már összecsiszolódtál partnercégeddel!