Az alapítványok társadalomformáló segítő ereje

Számos olyan alapítvány, civil szervezet működik, melyek azzal a céllal alakultak, hogy ismeretterjesztő projektekkel, kampányokkal a társadalom különböző rétegeit segítsék.

Nem kell messze menni, elég csak arra gondolni, milyen fontos például a gyerekeket már a korai éveikben felvilágosítani az egészségük védelméről, a megfelelő higiéniáról, a viselkedési szabályokról, vagy éppen a hátrányos helyzetű, vagy sérült társaikkal való együttélésről.

Ezek mind olyan lényegi tudásfalatok, amik nem, vagy csak felületesen vannak érintve például az oktatási tantervben, ismeretük azonban szerves részét képezik a mindennapoknak, és meghatározzák a későbbiekben a személyiségüket, vagy akár az egészségüket is.

De ide sorolható a különféle daganatos, vagy más civilizációs betegségekre való, koncentrált figyelemfelhívás is, a tájékoztatás, a prevenció.

Emberi életek ezreit menthetik meg például ingyenes, információs tájékoztató füzetekkel, előadásokkal, Youtube csatornákon megjelenő oktatóvideókkal, és különféle hagyományos, és innovatív kommunikációs eszközökkel, amik kivitelezéséhez és működtetéséhez az alapítványoknak forrásokra, jobban mondva támogatásokra van szükségük.

Ezekre a társadalmi megmozdulásokra jellemző, hogy a lakosság jelentős részét érintheti. Hiszen szinte minden családban van gyerek, és a betegségek sem kímélnek meg senkit, bármikor, bárkire lecsaphatnak.

Éppen ezért óriási a merítés és az érintettség miatt nagy az esélye annak, hogy ha sikerül megpendíteni a megfelelő érzelmi húrt, nyitottabbá válnak az emberek az adományozásra.

Ha ekkora az érintettek lefedettsége, értelemszerű, hogy egy jól kidolgozott stratégia mentén hatalmas összegeket lehet mozgósítani a jó cél érdekében.

De hogyan, milyen csatornákon lehet mindezt kivitelezni?

Nyilván a rendelkezésre álló minden felületet érdemes kiaknázni, de ezen belül is kiemelkedő eredményessége lehet egy olajozottan működő, profi ügyfélszolgálatnak.

Az alapítvány saját maga is működtethet ilyet, de ha ki szeretné meríteni a piaci potenciált, érdemes ezt a feladatot egy call centernek kiszerveznie.

Az erre szakosodott cégek nem csak infrastrukturálisan vannak erre berendezkedve, de minőségi listákkal is rendelkeznek, amiket nemre, demográfiára stb. tudnak szűkíteni, bővíteni a megrendelő igénye szerint.

Egy profi call centerben az operátorok nem csak „kérnek”, de profi sales technikákkal, közvélemény kutatással, rávezetéssel jelentősen jobb eredményeket tudnak elérni.