Cukorbetegség – nonprofit potenciál a prevencióban, tájékoztatásban, érdekképviseletben

Napjaink egyik sokakat érintő betegsége a cukorbetegség, és az inzulinrezisztencia. Az I. típusú cukorbetegség egy autoimmun betegség, a II-es típusú, illetve a diabétesz elő kapuja, az inzulinrezisztencia (IR) már főként életmódbeli hiányosságok, és rossz táplálkozási szokások miatt alakulnak ki a legtöbb esetben, a terhességi diabétesz pedig a várandósság során fellépő hormonális változások miatt alakulhat ki.

Sokan hosszú éveken át szenvednek különféle tünetekkel, mire kiderül számukra, hogy ezek a betegségek állhatnak a háttérben. Egy inzulinrezisztencia folytán kialakult női ciklus felborulása esetében először a nőgyógyászhoz rohannak a nők, és sok esetben nem azt a kezelést kapják, nem az a probléma van kezelve, ami a gond valódi okozója.

Az ilyen jellegű (betegségkárosultak számra létrehozott) alapítványok, egyesületek legfőbb célja, hogy tájékoztató, oktató jellegű munkájukkal segítsék az érintettek, és azok környezetének körét.

Oktató, tájékoztató anyagokat készíthetnek, terjeszthetnek (megelőzés, diéta, adókedvezmények, érdekvédelem, stb.)Előadásokat tarthatnak a témában (országjárás jelleggel is):

Online és offline kampányokat szervezhetnek

Egészségnapokat koordinálhatnak

Portálokat, közösségi oldalakat üzemeltethetnek

Statisztikai kutatásokat folytathatnak

A cukorbetegség kapcsán ezek a feladatok kiemelten fontosak, hiszen a lakosság egyre nagyobb számát érinti világviszonylatban is.

Magyarországon pl. 2003-2015 között megduplázódott az érintettek száma, és ez a tendencia folyamatos növekedést mutat. A II-es típusú diabétesz, és az inzulinrezisztencia bárkire ’lecsaphat’, nemtől, és kortól függetlenül, bármikor, ezért is fontos az emberek tájékoztatása, és a prevenció.

Ahhoz, hogy szignifikáns közönséghez eljussanak az információk, sok forrásra van szükség, amik nagyrészt magánszemélyek adományaiból jönnek össze a gyakorlatban.

A potenciális adományozók megtalálása komoly szakértelmet, infrastruktúrát, és profi meggyőzőképességet igényel.

Egy alapítványban nem feltétlen vannak meg erre a lehetőségek. Itt kell kiemelni azt is, hogy sokan személyes kapcsolatra vágynak, ha például konkrét kérdésük van vagy a diagnosztikai központokkal, vagy az érdekképviselettel, adózási kedvezményekkel kapcsolatosan.

Ezek gyors és szakszerű kezelését ügyfélszolgálatokkal tökéletesen kezelni lehet. Ha alapítványt üzemeltetsz, és szeretnél komoly támogatói tábort toborozni, vagy a felmerülő telefonos kérdéseket hatékonyan és gyorsan kezelni, de nincs rá saját infrastruktúrád, bátran szervezd ki a feladatokat erre szakosodott call centerekre.