4 csörgés = 5 csörgés paradoxon
Panaszkodó emberek sokszor mondják: “az ügyfélszolgálat / ők / azok nem vették fel a telefont, pedig tízet is csörgettem őket.”
Korábban az analóg telefonok idejében, a telefon csörgése a főközpont csörgetésétől függött. Ma már nem így van, mivel különböző beállításaik alapján a mobiltelefonok és VoIP telefonok más-más módon képesek csörögni.
Egyik sűrűbben csörög, a másik csak lassan csipog, a mobiltelefonok pedig akár saját beállításaik alapján zenét is játszanak csengőhangként.
Ami a „pedig tízet is csörgettem őket” mondatot még megfoghatatlanabbá teszi, hogy más sűrűséggel hallja ugyanazt a csörgést a hívó.
Hívott oldal – hívó oldal
A hívott oldal mindig sűrűbben csörög, mint a hívó oldal. Ez régebben alakult ki, amikor még a telefontársaságok is a beszédforgalmi díjakból éltek. Mivel minden szentnek maga felé húz a keze, arra ösztönözték a telefonálókat, hogy vegyék fel a telefont és beszéljenek.
Ha a hívó kevesebb csörgést hall, mint a hívott fél, akkor türelmesebb. Ha a hívott felet gyorsabban csörget a főközpont, hogy vegye fel mihamarabb a telefont, akkor sietősebbre veszi. Nagyobb eséllyel jön létre egy hívás, a „ketyegő” percdíjakkal.
Call center teszt
Végeztem egy kis tesztet, hogy még szemléletesebb legyen:
Felhívtam a call centerünket és megkértem az egyik operátort, hogy vegye fel a következő hívásomat pont az ötödik csörgés végén. Én mobiltelefonról kezdeményeztem a hívást.
Én csak négy csörgést hallottam, míg ő az ötödik csörgés végén vette fel a telefont. Egyébként ez 18 másodperc volt. A hívó oldalon négy csörgés, ami a csörgetett oldalon öt csörgés volt.
Egyébként azt gondolom, hogy a hívó oldali 5 csörgés végéig illik a telefont felvenni. (kb.25mp)
Ha a hívó oldal csak 3 csörgést hall és valaki felveszi a telefont, akkor jók voltunk. (kb.14mp – hívott oldalon kb 4. csörgés)
Érdemes arról is beszélnem, hogy a főközpontok kb. 60 mp-nél megszakítják a csörgést, hogy ne foglaljuk feleslegesen a vonalat, ami érthető is.
Ha hívó csak 1-2 csörgést hall, akkor kifejezett gyorsak voltunk. Ha ilyen sebességben vesszük fel a hívásokat, akkor az egy költséges ügyfélszolgálat, ha nem is mindig tudjuk tartani ezt a gyorsaságot.
Remélem ettől senkinek nem csöng a füle!