Megéri-e havi néhány hívás miatt az ügyfélszolgálat kiszervezése?

Sokan azt gondolják (tévesen), hogy a kiszervezett ügyfélszolgálat csak a nagy vállalatok privilégiuma.

Kisvállalkozások, manufaktúrák, őstermelők, egyszemélyes coachok szinte elképzelhetetlennek tartják, hogy valamilyen profin szervezett ügyfélszolgálatuk legyen.

Holott tudják, vagy már megtapasztalták, hogy egy-egy fel nem vett telefonhívás miatt nagyobb megrendelésektől, megbízásoktól is eleshetnek.

A legaggasztóbb az, hogy erről nem is tudnak az esetek többségében.

Ne veszíts ügyfelet, csak mert nincs infrastruktúrád

Vannak szakmák, amelyeknél főleg a vállalkozás elején nincs mód dedikált munkahelyeket fenntartani csak azért, hogy a telefont figyeljék.

Ilyenek lehetnek a coachok, ügyvédek, akik a munkaidejük nagyobb részében többnyire ügyfélnél vannak, tárgyalnak, előadásokat tartanak.

Nekik egyenesen illetlen lenne, ha állandóan csörögne a telefonjuk, és folyton megszakítanák a megbeszélést a telefon kapkodásával.

Gombamód alakulnak a főként családi, mikrovállalkozások és manufaktúrák is.

Ezekben a vállalkozásokban az a közös, hogy az első időkben mindenki a termék előállításán dolgozik, vagy igyekeznek a szolgáltatásokat megszervezni.

4 lépés a hatékony telefonos ügyfélszolgálat felé

Akár egy üzemben van a vállalkozó, akár a földeken dolgozik, vagy éppen tárgyal, a legtöbb esetben egyszerűen nem tudja felvenni a telefont.

Ha mégis, nem alkalmas a szituáció, hogy jegyzeteljen, átgondoltan kérdezzen és reagáljon.

Az ügyfélszolgálat kiszervezése hatékony

Az ügyfélszolgálat kiszervezése régóta bevett szokás, de sokan azért riadnak vissza ettől, mert túl komplex, és ebből kifolyólag méregdrága szolgáltatási csomagokkal bombázzák a vállalkozásokat.

Holott számukra egy „alkalmi” titkárnő is tökéletes megoldás lenne.

Virtuális asszisztens, teletitkárnő

A telemarketinggel szinte már minden nagykorú találkozhatott, akinek telefonszáma van.

A telefon csörög, és hol ügyesen, hol sete-sután megpróbálnak egy adott kampányidőszakban eladni számunkra valamit, vagy egy közvélemény kutatás céljából a véleményünkre kíváncsiak.

A teletitkárnő szolgáltatásunk hasonló elveken működik, de nem eladásra szakosodott, hanem úgynevezett virtuális asszisztensként átvesszük a telefonhívások kezelését.

Tegyük fel, hogy Ön egy olyan kisvállalkozást vezet, aminek szinte magától megy a híre: mert jó a szolgáltatás, vagy kiváló a termék.

Ilyenkor a jó hír szájról, szájra száll, és megpróbálják felvenni Önnel a kapcsolatot.

Vannak, akik már teljesen digitalizálódottak, és levelet írnak, másoknak viszont egyszerűbb felvenni a telefont, és tárcsázni.

De a vonal másik vége csak kicseng.

Hiába a sok ajánlás, ha az első benyomás lehangoló.

Nem tudnak elérni Téged, nem kapnak választ a kérdéseikre, és lehet, hogy másnap, vagy harmadnap már nem próbálkoznak újra, hanem beérik valaki mással.

Mert nincs ügyfélszolgálat.

Holott egy kisvállalkozás életében egyszerűen elképzelhetetlen, hogy ügyfelet veszítsen.

Hogy a kecske is jóllakjon, és a káposzta is megmaradjon, azaz Te végezhesd a dolgod, miközben az ügyfeleid sem érzik magukat elhanyagoltnak, ideális választás lehet a virtuális asszisztens szolgáltatásunk igénybevétele.

A virtuális asszisztens egy külső segítő akkor, amikor nem vagy elérhető. Nem kell titkárnőt, irodavezetőt felvenned, amivel rengeteg bért meg tudsz spórolni. 

A teleasszisztens csak akkor avatkozik be, amikor arra szükség van.

Ha csak kevés hívást kell kezelnie, az költségeid is alacsonyabbak lesznek. Ráadásul nem kell összetett, hosszú távú szerződéseket kötnie sem.

Ha csak időszakosan van szükséged a szolgáltatásra, akkor pár hónapra is igénybe vehető.

A teletitkárnő minden bejövő üzeneted dokumentálja, amiről e-mailt és smst is kapsz. Így el tudod dönteni, hogy azonnali reakciót igényel a dolog, vagy várhat, amíg a géped elé tudsz ülni.