40 feladat, amit egy virtuális asszisztens végezhet

Sokan azt gondolják, hogy a virtuális asszisztens egyszerű online titkár vagy titkárnő. A virtuális asszisztens feladatköre azonban széles skálán mozog, és rengeteg területet lefed.

A home office és freelancer vállalkozások számának növekedésével ez a kiszervezett munkakör már hazánkban is egyre népszerűbb.

Jellemzően kisgyermekes édesanyák vállalnak cégek megbízásából különféle „rugalmasan végezhető” tevékenységeket.

Ahhoz, hogy valakiből virtuális asszisztens válhasson, rendelkeznie kell bizonyos szakmai ismeretekkel. Ha professzionálisan kívánja végezni a feladatát, elengedhetetlen a folyamatos tanulás és az önképzés.

Facebook specialista, Insta rock sztár, értékesítési tölcsér specialista

Általánosságban a legtöbb cég virtuális asszisztenst keres, de a piacon sokan egy adott területre specializálódnak.

Vannak, akik a közösségi oldalak szakértőivé képzik ki magukat, vagy azon belül is egy-egy területre koncentrálnak csak.

Így találkozhatunk Pinterest szakértőkkel, e-mail marketing stratégákkal, facebook hirdetés szakértőkkel, vagy Insta rock sztárokkal.

Ha a virtuális asszisztens tisztában van azzal, amihez ért, és tudja, kinek adja el a szolgáltatását, gyakorlatilag bárminek nevezheti magát.

40 feladat, amit egy virtuális asszisztens végezhet

Ahhoz, teljes mértékben megértsük a virtuális asszisztens fogalmát, összegyűjtöttük a legjellemzőbb kiszervezhető feladatokat.

A felsorolást a végtelenségig folytathatnánk, de most azokra a részterületekre koncentráltunk, amikkel a leggyakrabban szembesülhet akár egy kisvállalkozó is az üzleti élet során.

Megfigyelhető, hogy olyan széles skálán mozog a virtuális asszisztens feladatainak a meghatározás, amit egy ember képtelen lenne elvégezni. Ezért is szakosodnak a szabadúszók egy-egy fókuszált területre.

1/ E-mail automatizálás

2/ E-mail szerkesztés, küldés

3/ E-mail szövegírás

4/ Mailchimp, Mailerlite, Convertkit, stb. támogatás

5/ CRM

6/ Közösségi média hirdetés

7/ Szövegírás

8/ Blogposzt menedzsment

9/ Landing oldal készítés

10/ Web dizájn

11/ Web fejlesztés és szupport

12/ SEO

13/ Webinárium készítés

14/ Online tanfolyamok fejlesztése, írása

15/ Szerkesztés, tördelés

16/ Önéletrajzírás

17/ Korrektor

18/ Fordítás

19/ Internetes piackutatás

20/ Telemarketing

21/ Telefonos ügyfélszolgálat

22/ Google analytics riport készítés

23/ Kommentelő (blogon, közösségi oldalakon)

24/ Közösségi média grafika

25/ Videó szerkesztés

26/ Powerpoint prezentációk készítése

27/ E-book írás és szerkesztés

28/ Infografika készítés

29/ Logo és grafikai tervezés

30/ Számlázás és könyvelés, utalások

31/ Adatbáziskezelés

32/ Affiliate programok fejlesztése

33/ Közösségi média posztolások, és hirdetések

34/ Google Adwords kezelés

35/ PR, sajtóközlemények írása

36/ Rendezvényszervezés

37/ Foglalások

38/ Reklamációkezelés

39/ E-mail válaszírás, emlékeztetők írása

40/ Időpont egyeztetés

A felsorolt szakterületekkel kapcsolatos feladatok nagy része valóban rugalmasan végezhető, ha nincs időkényszer vagy napi kötelező kvóta.

Bizonyos tevékenységek elvégzése azonban, mint például az ügyfélszolgálat, a panaszkezelés, a telemarketing csakis az adott napszakhoz köthetők, amiket nem lehet megszakítani más feladat elvégzésének beiktatásával. Ezeket a területeket célszerű call centernek kiszervezni, ahol a képzett kollégák minden pillanatban rendelkezésre állnak.