Sokan azt gondolják, hogy a virtuális asszisztens egyszerű online titkár vagy titkárnő. A virtuális asszisztens feladatköre azonban széles skálán mozog, és rengeteg területet lefed.
A home office és freelancer vállalkozások számának növekedésével ez a kiszervezett munkakör már hazánkban is egyre népszerűbb.
Jellemzően kisgyermekes édesanyák vállalnak cégek megbízásából különféle „rugalmasan végezhető” tevékenységeket.
Ahhoz, hogy valakiből virtuális asszisztens válhasson, rendelkeznie kell bizonyos szakmai ismeretekkel. Ha professzionálisan kívánja végezni a feladatát, elengedhetetlen a folyamatos tanulás és az önképzés.
Facebook specialista, Insta rock sztár, értékesítési tölcsér specialista
Általánosságban a legtöbb cég virtuális asszisztenst keres, de a piacon sokan egy adott területre specializálódnak.
Vannak, akik a közösségi oldalak szakértőivé képzik ki magukat, vagy azon belül is egy-egy területre koncentrálnak csak.
Így találkozhatunk Pinterest szakértőkkel, e-mail marketing stratégákkal, facebook hirdetés szakértőkkel, vagy Insta rock sztárokkal.
Ha a virtuális asszisztens tisztában van azzal, amihez ért, és tudja, kinek adja el a szolgáltatását, gyakorlatilag bárminek nevezheti magát.
40 feladat, amit egy virtuális asszisztens végezhet
Ahhoz, teljes mértékben megértsük a virtuális asszisztens fogalmát, összegyűjtöttük a legjellemzőbb kiszervezhető feladatokat.
A felsorolást a végtelenségig folytathatnánk, de most azokra a részterületekre koncentráltunk, amikkel a leggyakrabban szembesülhet akár egy kisvállalkozó is az üzleti élet során.
Megfigyelhető, hogy olyan széles skálán mozog a virtuális asszisztens feladatainak a meghatározás, amit egy ember képtelen lenne elvégezni. Ezért is szakosodnak a szabadúszók egy-egy fókuszált területre.
1/ E-mail automatizálás
2/ E-mail szerkesztés, küldés
3/ E-mail szövegírás
4/ Mailchimp, Mailerlite, Convertkit, stb. támogatás
5/ CRM
6/ Közösségi média hirdetés
7/ Szövegírás
8/ Blogposzt menedzsment
9/ Landing oldal készítés
10/ Web dizájn
11/ Web fejlesztés és szupport
12/ SEO
13/ Webinárium készítés
14/ Online tanfolyamok fejlesztése, írása
15/ Szerkesztés, tördelés
16/ Önéletrajzírás
17/ Korrektor
18/ Fordítás
19/ Internetes piackutatás
20/ Telemarketing
21/ Telefonos ügyfélszolgálat
22/ Google analytics riport készítés
23/ Kommentelő (blogon, közösségi oldalakon)
24/ Közösségi média grafika
25/ Videó szerkesztés
26/ Powerpoint prezentációk készítése
27/ E-book írás és szerkesztés
28/ Infografika készítés
29/ Logo és grafikai tervezés
30/ Számlázás és könyvelés, utalások
31/ Adatbáziskezelés
32/ Affiliate programok fejlesztése
33/ Közösségi média posztolások, és hirdetések
34/ Google Adwords kezelés
35/ PR, sajtóközlemények írása
36/ Rendezvényszervezés
37/ Foglalások
38/ Reklamációkezelés
39/ E-mail válaszírás, emlékeztetők írása
40/ Időpont egyeztetés
A felsorolt szakterületekkel kapcsolatos feladatok nagy része valóban rugalmasan végezhető, ha nincs időkényszer vagy napi kötelező kvóta.
Bizonyos tevékenységek elvégzése azonban, mint például az ügyfélszolgálat, a panaszkezelés, a telemarketing csakis az adott napszakhoz köthetők, amiket nem lehet megszakítani más feladat elvégzésének beiktatásával. Ezeket a területeket célszerű call centernek kiszervezni, ahol a képzett kollégák minden pillanatban rendelkezésre állnak.