Nem számít, milyen kiváló a terméked, ha a megcélzott célközönség a márkád puszta létezéséről sem tud.
Itt lép be a tudatos márkaépítés, ami segít mély és tartósan pozitív benyomást kelteni a potenciális ügyfelekben.
Ezért nem hoz mindig eredményt a klasszikus marketing
Érthető hát, hogy márkaként mindent megteszel, hogy a csúcson maradj.
Bevetheted a létező valamennyi márkaépítési stratégiát és taktikát a hirdetésektől kezdve egészen a társadalmi szerepvállalásig, de ezek még nem jelentenek garanciát arra, hogy vásárolnak is tőled.
Miért?
Egyszerűen azért, mert a mai vásárlók nem mindig vevők a modern hardcore marketing technikákra.
Ezzel ellentétben nagyra értékelik a vásárlói véleményeket, amik jelentősen befolyásolják a döntésüket.
Számos tanulmány igazolja, hogy a vásárlók csaknem 95 %-a az interneten rákeres az adott termékre vonatkozó véleményekre.
Azt is kimutatták, hogy a fogyasztók nagy többsége annak a terméknek a vásárlására hajlik inkább, amiről az ismerősei pozitívan vélekednek.
Ennek tükrében nem bagatellizálható el a szájreklám ereje egyetlen márka vagy vállalkozás számára sem. Ezért nagyszerű ötlet a márkanév stratégia kialakítása, aminek fontos része az ügyfélszolgálat is.
Mi a fogyasztói képviselet és miért kiemelten fontos?
A fogyasztói képviselet, vagy más néven az ügyfélszolgálat egy olyan stratégiai eszköz, ami a lehető legjobban kiszolgálja az ügyfelek elégedettségét és boldoggá teszi őket.
Másfelől a márkaépítés egy olyan folyamat, amiben a már meglévő ügyfelek másoknak ajánlják a vállalkozást, és segítik kiemelni a márkát a leendő fogyasztók szemében.
Most nézzük meg azt az öt módszert, amikkel a meglévő vevőket a márkaépítés hadseregévé alakíthatjuk.
1# Adj csúcsminőségű ügyfélszolgálatot
Egy ügyfél márkaépítővé formálása nem egy gyalog galopp.
Időt és extra energiát igényel a bizalmuk elnyerése és megtartása. Ehhez rendkívüli szolgáltatásokra van szükség, hogy tovább értékesítsék (ajánlják) a termékeket.
Bánj az ügyfelekkel tisztelettel, hallgasd meg a problémáikat, hagyd, hogy kivételezettnek érezzék magukat!
Legyen kialakított metódusod a problémák gyors és hatékony megoldására.
Rendszeresen képezd az ügyfélszolgálatos kollégáidat, hogy naprakészek legyenek minden tekintetben.
Minél több „WOW” pillanatot szerzel az ügyfeleknek, annál boldogabbak lesznek, és nagyobb eséllyel ajánlanak tovább.
2# Használj több csatornát az ügyfelek kiszolgálásához
A mai felgyorsult világban érdemes több lehetőséget is felkínálni az ügyfeleknek a kapcsolattartásra.
Ide tartozik az e-mail, a telefonhívások, a videóhívások, a chat-botok és a közösségi médián keresztül történő kommunikáció is.
A telefon és a live chat útközben is biztosítja a valós idejű problémamegoldást, ezért ezekre különösen nagy hangsúlyt érdemes fektetni.
3# Hozz létre hűségprogramot
Új ügyfelet szerezni átlagosan ötször annyiba kerül, mint a meglévőket megtartani. Sokan tudják ezt és nem véletlen, hogy a nagy márkák hűségprogramokkal kötik magukhoz a vásárlókat.
A hűségprogram keretében pontokat adhatsz a vásárlások után, amiket a vevők később kedvezményre fordíthatnak.
A hűségprogram tagjainak adj extra, különleges ajánlatokat és előnyöket! El fogsz csodálkozni, mennyi új ügyfelet hoznak számodra a VIP tagjaid.
4# Az ügyfélajánlás legyen az üzleti modelled része
A márkaépítés során nem elég, hogy elégedett legyen az ügyfél. Boldoggá kell tenni. Ha a vevő különlegesnek érzi magát nálad, akkor téged ajánl.
Bizonyosodj meg arról, hogy mennyire könnyű veled üzletet kötni. Teszteld le az összes folyamatodat (rendelés, kiszolgálás, ügyfélszolgálat stb.) és mérd a kollégáid hatékonyságát.
Miután kielemezted az aktuális helyzetet, törekedj az esetleges akadályok elhárítására. A fejlesztéseket és újdonságokat kommunikáld a vevőiddel, így érezni fogják, hogy nálad ők vannak a központban.
Az ilyen élmények miatt biztos lehetsz abban, hogy támogatják a vevőid a márkád népszerűsítését.
5# Kérj visszajelzéseket és reagálj rájuk
Az ügyfelek boldoggá tételéhez tudnod kell, mi zavarja őket a leginkább és mit várnak el tőled. Ehhez elengedhetetlen, hogy folyamatosan kérj visszajelzéseket.
A telefonos ügyfélszolgálat kiváló eszköze a vásárlói elégedettség kutatásnak, egyben azt a benyomást kelti az ügyfelekben, hogy komolyan veszik őket.
A visszajelzések gyűjtése azonban önmagában mit sem ér, ha nem fordítod a hasznodra, és nem cselekedsz.
Ha az ügyfelek azt tapasztalják, hogy a hangjuk megértő fülekre találnak, biztos lehetsz abban, hogy hosszú időre elkötelezed őket, és a legjobb márkaképviselőiddé válnak.