7 módszer a személyesebb ügyfélélményhez

Az ügyfélélmény kifejezés magában foglalja az ügyfél és a vállalkozás közötti interakció teljes egészét.

Ebbe beletartozik az ügyfél által látott reklám, a vásárlás kiszolgálása, a garanciális kérdések megoldása vagy a későbbi köszönőlevél is.

Mindezek közül az ügyfélszolgálat az egyik legjobb módja a megvalósítható stratégiák kialakításához és a kézzelfogható eredmények megszerzéséhez.

Az alábbiakban 7 ügyfélszolgálati fejlesztési területet mutatunk be. Nyugodtan válaszd ki azokat, amiket megfelelőnek tartasz a vállalkozásod számára, vagy akár mindet, és valósítsd meg őket!

7 módszer a személyesebb ügyfélélményhez

#1 Használd a neved

A vonal végén ülő ügyfelek arra vágynak, hogy valósághű beszélgetéseket folytassanak az operátorokkal. Éppen ezért fontos, hogy a call centeres kollégák minden esetben a saját nevükön mutatkozzanak be.

A megfigyelések szerint még a csalódott és reklamáló ügyfelek is udvariasabbak és nyitottabbak a probléma megoldására, ha tudják, kivel beszélnek.

#2 Ne használj sablonokat

A beszélgetési forgatókönyveknek ugyan megvannak az előnyeik a képzési környezetben, de a mérésekre is használt, erőltetett beszélgetések kínos helyzeteket is teremthetnek.

A kiváló telefonos operátorok – a sok képzésnek és gyakorlásnak köszönhetően – fel tudják mérni az ügyfelek igényeit, és a lehető leghatékonyabban tudják irányítani a beszélgetéseket előre megírt sablonok nélkül is.

#3 Legyen zseniális az automata üzeneted

Az előre rögzített üzenetek nagy előnye, hogy amíg a betelefonáló elnavigálja magát a menükben, az operátorok időt nyernek a mondanivalójuk hangvételének és tartalmának a megtervezésére.

Az automata üzenetek felvételéhez válaszd ki a legszebb hangú kollégád vagy bérelj fel egy színészt, a szövegíró csapatod pedig készítsen egy olyan forgatókönyvet, amitől jókedvűek lesznek a betelefonálók.

#4 Automatikus üzenetek ünnepekre

Az e-mailek vagy szöveges üzenetek automatikus kiküldése az ügyfeleknek ünnepnapokon vagy születésnapokon nem igényel nagy erőfeszítést, de jelentős hatással lehet a vállalat megítélésére.

Az ilyen jellegű üzenetekkel tudathatod az ügyfelekkel, hogy nem feledkeztetek meg róluk. A születésnapi jókívánságoknak különösen örül mindenki, függetlenül attól, hogy kitől kapják.

#5 Köszönőlevelek értékesítés után

A hála kifejezése mindig üdvözlendő gesztus, különösen akkor, ha pénz cserél gazdát.

Ha a vállalkozásod az eladást követen köszönőlevelet küld a vevőknek, tudatod velük, mennyire nagyra értékeled a bizalmukat a terméked vagy a szolgáltatásod iránt.

És persze ne feledkezzünk meg arról sem, ha egy ügyfél köszönőlevelet kap egy cégtől, nem fog legközelebb azon gondolkodni, hogy megnyisson egy újabb ajánlatot tartalmazó levelet.

#6 Használd a modern technológiát

A CRM szoftverprogramok segítségével szinte minden automatizálható, ami nagyszerű azoknak a csapatoknak, akiknek nagyszámú ügyféllel kell kapcsolatban lenniük napi szinten.

A sablonszövegeket, üzeneteket vagy az e-maileket előre meg lehet tervezni és rögzíteni, így az operátoroknak ezek megírásával és kiküldésével már nem kell foglalkozniuk. Tehát, több idejük marad az ügyfélre.

#7 Kérj visszajelzést

Ahhoz, hogy a lehető legtöbbet megtudj a vevők problémáiról, kulcsfontosságú, hogy visszajelzéseket szerezzen a céged az ügynökökön keresztül az ügyfelektől.

Az operátorok miközben minden alapmunkát elvégeznek egy-egy hívás alkalmával, első kézből tájékoztathatják a vezetőséget, ha hibát észlelnek a rendszerben.

Most csak hét módszert soroltunk fel az ügyfélszolgálat javítására, de az igazság az, hogy számtalan módon el lehet érni ezeket a célokat. Tedd meg az első lépést és adj alapot a növekedéshez!