Call center a pánikkezelés szolgálatában – Koronavírus infóvonal

A Semmelweis Egyetem március 2.-án lakossági tájékoztatót tartott az új koronavírusról, olvashattuk az egyetem honlapján.

Összefoglalójukban hivatkoznak egy a nap 24 órájában hívható, ingyenes információs számra is (06 80 277-455 vagy 06 80 277-456), amit a nemzeti Népegészségügyi Központ szakemberei kezelnek.

A koronavírus gyors terjedése miatt kialakult pánikhelyzet indokolttá tette a széleskörű központi tájékoztatást, aminek része a telefonos segítségnyújtás és az Internetes oktatóvideók terjesztése is.  

A személyes tájékoztatás ereje

Az emberek alapvető ösztöne a félelem, ami akkor csillapítható a legjobban, ha valamilyen személyes formában történik a tájékoztatást.

A telefonos ügyfélszolgálatok ereje ebben rejlik.

Ha egy élő emberi hang személyesen ad tájékoztatást, bekapcsol a „megnyugodhatok” gomb az emberek fejében, és képessé vállnak reálisabban látni és kezelni a kialakult helyzetet.

A koronavírus miatti pánik olyan mértéket öltött már hazánkban is, ami aggodalomra és azonnali segítségnyújtásra ad okot.

Az alábbiakban összefoglaltuk, hogy egy call center milyen kérdésekben tud nagy volumenű hívásokat kezelni egy ilyen drámai helyzetben is.

1# Mikor gyanakodjunk

A szakemberek által kidolgozott protokollok ismertetése gyorsan és szakszerűen átadható a professzionális módon kiképzett ügyfélszolgálatos csapatnak.

A call center munkatársai személyes felvilágosítást tudnak adni például arról, hogy aggodalomra csak abban az esetben van ok, ha a légúti tünetek (láz, köhögés, légszomj) megjelenése előtt 14 nappal korábban kapcsolatban volt az érdeklődő fertőzött személlyel.

2# Kik a veszélyeztetettek

A megfelelő hatóságokkal együttműködve a call center pontos információkkal rendelkezik arról, hogy kik a legveszélyeztetettebbek egy ilyen vírusfertőzés esetében.

A koronavírusból sokan kigyógyulnak anélkül is, hogy tudtak volna róla. Az idős, beteg emberek, a műtét utáni lábadozók, a kisgyerekek és azok, akiknek az immunrendszere gyenge, ellenben fokozottan veszélyeztetettek.

3# megelőző, védekező szabályok

Szintén a hatóságokkal egyeztetve a call center tájékoztatást tud adni azokról a higiéniai védekező szabályokról, amikkel minimálisra csökkenthető a vírus elkapásának lehetősége. Gyakran, és alaposan mossunk kezet.

– Használjunk kézfertőtlenítőt.

– Lehetőség szerint ne érintkezzünk tömegben semmilyen tárggyal és emberrel sem.

– Szellőztessünk rendszeresen.

– Ha influenzás, kerülje az idős vagy beteg családtagokat, barátokat.

– Kerüljük a köhögő és lázas betegeket.

– Tüsszentéskor, köhögéskor használjunk papírzsebkendőt.

Egy hatékony, 0-24 órában elérhető ügyfélszolgálat segítségével mérsékelhető az emberek félelme, és hozzájárulhat a társadalmi anomáliák enyhítéséhez.

Forrás: http://semmelweis.hu/hirek/2020/03/02/a-semmelweis-egyetem-lakossagi-tajekoztatoja-az-uj-koronavirusrol/?fbclid=IwAR1EOWAKk9TIHbnhD65CcnYNUv7JK9BeEZ_zwjzw7T5FlSVtAt6JgXk-t3E