Hány csörgés? Tudtad, hogy relatív?

4 csörgés = 5 csörgés paradoxon

Panaszkodó emberek sokszor mondják: “az ügyfélszolgálat / ők / azok nem vették fel a telefont, pedig tízet is csörgettem őket.”

Korábban az analóg telefonok idejében, a telefon csörgése a főközpont csörgetésétől függött. Ma már nem így van, mivel különböző beállításaik alapján a mobiltelefonok és VoIP telefonok más-más módon képesek csörögni.

Egyik sűrűbben csörög, a másik csak lassan csipog, a mobiltelefonok pedig akár saját beállításaik alapján zenét is játszanak csengőhangként.

Ami a „pedig tízet is csörgettem őket” mondatot még megfoghatatlanabbá teszi, hogy más sűrűséggel hallja ugyanazt a csörgést a hívó.

Hívott oldal – hívó oldal

A hívott oldal mindig sűrűbben csörög, mint a hívó oldal. Ez régebben alakult ki, amikor még a telefontársaságok is a beszédforgalmi díjakból éltek. Mivel minden szentnek maga felé húz a keze, arra ösztönözték a telefonálókat, hogy vegyék fel a telefont és beszéljenek.

Ha a hívó kevesebb csörgést hall, mint a hívott fél, akkor türelmesebb. Ha a hívott felet gyorsabban csörget a főközpont, hogy vegye fel mihamarabb a telefont, akkor sietősebbre veszi. Nagyobb eséllyel jön létre egy hívás, a „ketyegő” percdíjakkal.

Call center teszt

Végeztem egy kis tesztet, hogy még szemléletesebb legyen:

Felhívtam a call centerünket és megkértem az egyik operátort, hogy vegye fel a következő hívásomat pont az ötödik csörgés végén. Én mobiltelefonról kezdeményeztem a hívást.

Én csak négy csörgést hallottam, míg ő az ötödik csörgés végén vette fel a telefont. Egyébként ez 18 másodperc volt. A hívó oldalon négy csörgés, ami a csörgetett oldalon öt csörgés volt.

Egyébként azt gondolom, hogy a hívó oldali 5 csörgés végéig illik a telefont felvenni. (kb.25mp)

Ha a hívó oldal csak 3 csörgést hall és valaki felveszi a telefont, akkor jók voltunk. (kb.14mp – hívott oldalon kb 4. csörgés)

Érdemes arról is beszélnem, hogy a főközpontok kb. 60 mp-nél megszakítják a csörgést, hogy ne foglaljuk feleslegesen a vonalat, ami érthető is.

Ha hívó csak 1-2 csörgést hall, akkor kifejezett gyorsak voltunk. Ha ilyen sebességben vesszük fel a hívásokat, akkor az egy költséges ügyfélszolgálat, ha nem is mindig tudjuk tartani ezt a gyorsaságot.

Remélem ettől senkinek nem csöng a füle!