Így javítja az ügyfélszolgálat kiszervezése a vásárlói élményt

Egyes cégvezetők szkeptikusan állnak részfolyamataik kiszervezéséhez, és bizonyára vannak olyan esetek, amikor ez az érzés indokolt.

Az ügyfélszolgálat azonban egy olyan terület, ahol sok csalódás érheti az ügyfeleket, ha nem megfelelő minőségű a szolgáltatás.

Vegyünk egy példát. Egy ügyfél, aki segítséget szeretne kérni, mert nem ért egy termékleírást és nem tudja üzembe helyezni a megvásárolt terméket, nem lesz elragadtatva, ha egy operátor monoton hangon elhadarja az előre megírt szkriptet.

Egy olyan vállalat, aki valóban foglalkozik ügyfeleivel, nem hagyja, hogy egy ilyen személytelen élmény porrá zúzza a nehezen megszerzett bizalmat. Ugye egyetértesz ezzel?

Igen sok lehetőség van az ügyfél elvesztésére, de rengeteg olyan módszer is létezik, amellyel a megfelelő partnerrel együtt dolgozva az ügyfélélményt az egekbe repítheted.

Íme három előny, amiben az ügyfélszolgálat kiszervezése javítja ügyfeleid vásárlói élményét!

1# Használd ki a call center többéves bevált tapasztalatát!

Amíg a te cégeden belül az ügyfélszolgálat egy „must have” részterület, addig egy call centernek ez a fő profilja.

Óriási mennyiségű ügyféltapasztalattal rendelkezik több, egymástól független iparágon belül.

Egy kiváló call center felkészült és folyamatosan képzett operátorokkal dolgozik, ügyel a minőségbiztosításra, felméréseket készít és ezek által segít meghatározni és optimalizálni a vállalkozásod számára megfelelő célokat.

2# Optimalizáld a létszámot!

Minden vállalkozás életében vannak mozgalmasabb és kevésbé aktív időszakok. Ez nagymértékben megnehezíti az ügyfélszolgálat létszámának meghatározását. Van, hogy azért fizetsz embereket, hogy napi pár hívást fogadjanak, máskor pedig létszámhiánnyal küszködsz. A COVID-19 tökéletes példa arra, hogy egy váratlan esemény milyen mértékben boríthatja a számításokat.

Egy válsághelyzetben új embereket felvenni és kiképezni szinte lehetetlen küldetésnek tűnik, arról nem is beszélve, hogy infrastrukturális befektetéssel is jár.

A létszámhiány, illetve a létszámfelesleg problémáját egy csapásra megoldhatod, ha az ügyfélszolgálatot kiszervezed egy alvállalkozónak.

Egy call center pillanatok alatt rá tud kapcsolódni a rendszeredre, így nem fordulhat elő, hogy válsághelyzetben napokig vagy hetekig nem tudsz reagálni a megnövekedett hívásokra.

Az operátorok pedig felkészültek az ideges és frusztrált emberekkel való kommunikációra is.

3# Csökkentsd bérköltségeid!

A létszámhiány és -felesleg felvet egy zsebre menő kérdést is, a bérköltségeket.

Saját cégeden belül versenyképes fizetést kell adnod alkalmazottjaidnak és neked kell gondoskodnod az operátorok képzéséről, a szoftverek frissítéséről stb. Ezek a költségek akkor is havi kiadásaid terhelik, ha a kollégák többet kávéznak, mint dolgoznak.

Ezzel szemben a legtöbb call center hívásonként számol el ügyfeleivel. Nincsenek rejtett költségek, feleslegesen kiadott forintok.

Az ügyfélszolgálat kiszervezésével tehát optimalizálhatod költségeidet, az így fennmaradó büdzsédet pedig felhasználhatod más szolgáltatásaid vagy termékeid fejlesztésére, hogy ügyfeleid igényeire koncentrálhass!

A kiszervezésnek természetesen nem kell feltétlen véget vetnie egy már jól működő belső ügyfélszolgálati csapatnak.

Tartsd meg a rutinos kollégákat, de javítsd az ötcsillagos vásárlói élményt azzal, hogy olyan partnerrel dolgozol együtt, aki segíthet a hiányosságok pótlásában és csúcsra járathatja céged maximális ügyfélelégedettségét!