Mobiltelefon etikett vállalkozóknak

A mobilkészülékek fejlődésével párhuzamosan nő a telefonfüggőség kialakulása az emberekben.

Nem kivételek ez alól a vállalkozók sem, akik szinte egyetlen lépést sem tesznek már a mobiljuk nélkül.

Napjainkra ezek az apró eszközök egy mini számítógép tudásával rendelkeznek, így nem csoda, hogy nélkülözhetetlenné váltak a mindennapi üzleti élet során.  

A mobilokon elolvashatjuk a leveleinket, folyamatos kapcsolatban lehetünk a közösségi hálón lévő ismerősökkel és követőkkel, bankolhatunk, vagy a különféle manager applikációkon keresztül munkát is végezhetünk akár a metrón ülve is.

Manapság az állandó elérhetőség, az azonnali reagálás már alapvető elvárás.

Azonban, ha nem megfelelően kezeljük a telefonhasználatot, annak negatív következményei is lehetnek.

Ezért összegyűjtöttük a legzavaróbb mobilozási szokásokat, amikkel érdemes felhagyni.

Egy megbeszélés alatt folyton a telefont nézegetni

A sikeres, és mindig segítőkész vállalkozók számára az egyik legnehezebb dolog megállni, hogy ne nézegessék folyton a telefonjukat.

Egy üzleti megbeszélésen viszont kifejezetten udvariatlan és zavaró lehet a másik fél számára ez a fajta viselkedés. Úgy tűnhet, hogy nincs a tárgyalópartner nincs teljes mértékben jelen, és figyelmetlensége miatt feltételezhetően nem is érdekli a tárgyalás.

Ha előre tudjuk, hogy fontos üzenetünk érkezik, mindenképpen várjuk meg a megfelelő pillanatot, azaz amikor két gondolat között nem kell a másik szavába vágni. Ekkor jelezzük, hogy valamit meg kell néznünk, vagy el kell intéznünk egy hívást. Ha így járunk el, nem lesz illetlen a viselkedésünk.

Az asztalon hagyni a mobilt

Ha nem látjuk, nem gondolunk rá. Érdemes ezt az elvet követni egy üzleti megbeszélés során. Ha az asztalra tesszük a mobilunkat, szinte képtelenség megállni, hogy ne nézzünk rá.

Ha nem némítjuk le a mobilt

Nem elég látókörön kívül helyezni a mobiltelefont. Ha megbeszélésen vagyunk egy váratlan telefoncsörrenés is megakaszthatja a gondolatmenetet.

Az udvarias viselkedéshez hozzátartozik az is, hogy a tárgyalás előtt mindenki lenémítja a telefonját.

Magánbeszélgetés miatt felvenni a telefont

Üzletemberek maguk között még meg-megértik, ha időnként fel kell venni egy hívást. Az azonban, ha valaki privát beszélgetés miatt zavarja meg a munkát, és emiatt kell a többieknek várakozni, már kevésbé tolerálható.

Ha egy kötetlenebb megbeszélésen, egy halaszthatatlan hívást mégis fogadni kell, akkor menjünk arrébb, hogy ne zavarjuk a többieket.

Számos kisvállalkozó maga végzi a cége irányítása mellett a feladatok oroszlánrészét is.

Többek között a weboldalra, a szórólapokra is a saját mobilszámukat írják ki. A potenciális érdeklődők joggal gondolják, hogy a publikus telefonszám bármikor hívható.

Az üzleti életben azonban, mint láttuk, nem illik csak úgy bármikor felvenni a telefont. Az ilyen vállalkozások számára verhetetlen megoldás lehet egy virtuális asszisztens, aki kezeli a hívásokat akkor is, amikor fontos tárgyalásokon kell jelen lenni, vagy a munkahelyzet nem teszi lehetővé a telefonozást.