Nem is gondolnád, hogy ezen is múlhat a banki hitelkérelmed

Van egy jó ötleted, megvan benned a képesség és a szakmai tudás, hogy beindíts egy sikerekkel kecsegtető startup vállalkozást?

Már csak a pénz hiányzik hozzá.

A legtöbb startup magánemberekből verbuválódik össze. Nincs elég tőke, biztosíték, bizonytalan a jövőbeli termelőképesség, így nem igazán lehet kecsegtető vállalati hitelbírálatra számítani.

Amennyiben csak egy ötlet van, de nincs kidolgozott koncepció, nincs felépített menedzsment, nem tudsz felmutatni semmilyen tapasztalatot, úgy a szabad felhasználású hitelek sem jelentenek megoldást.

Van ügyfél, nincs ügyfél

A hitelbírálat során gyakran elhangzik a kérdés, hogy ki fogja megvásárolni azt a bizonyos terméket, mekkora lesz rá a kereslet, és így tovább.

Hidd el, a bankok nagyon kreatívak abban, hogy hogyan utasítsanak vissza egy kérelmet. Ha felkészületlenül ér a kérdés, akkor gyorsan pont kerül az i-re.

És ekkor jön a 22-es csapdája: ha nincs ügyfél, nem lesz forrás, ha nincs pénz, nem lesz mit és kinek eladni.

Banki vizsgálat

A bankok adott esetben azt is megvizsgálják, hogy az ötleted iránt van-e kereslet, és ha igen, mekkora.

Célravezető lehet, és adott esetben a forráshoz vezető út egyik kulcstényezője is, ha fel tudsz mutatni egy szakmai blogot vagy oldalt.

Egy olyan kommunikációs felületet (felületeket), ahol nyilvánosan megmutathatod szakmai kompetenciád és üzlettársaidét is.

Emellett népes követőtábort építhetsz magad köré. Ez időigényes és sok alapozó munkával jár, de a sikerhez vezető út legalább fele a kitartáson múlik.

Egy szakmai oldalt fel lehet használni címlista gyűjtésére, így piackutatásra, és tesztelésre is.

Érdemes olyan listákat gyűjteni, amik segítségével akár telefonon keresztül is lehet kérőíveket kitöltetni, statisztikákat készíteni a termék vagy szolgáltatás várható keresletéről.

A követőket arra is fel lehet kérni, hogy teszteljenek, így valós véleményeket lehet szerezni a termék vagy szolgáltatás hasznosságáról.

Ezeket a kutatásokat, kimutatásokat egy jól felépített üzleti tervbe integrálva már nagyobb eséllyel lehet pályázni banki forrás igényléséhez.

Egy üzleti tervet, és a vállalkozás minden apró részletét kidolgozni óriási kihívás. Ha rendelkezésre áll egy minőségi lista a potenciális vásárlók adataival, akkor a piackutatást részben, vagy akár teljes egészében ki is lehet szervezni kifejezetten erre szakosodott cégeknek.

Az ennek köszönhetően felszabaduló időben pedig teret és időt nyernek az ötletgazdák a kreatív tervezéshez.