Startup cégek 5 leggyakoribb kihívása

Napjainkban egyre gyakrabban találkozunk a startup kifejezéssel.

Szinte minden induló vállalkozásra ezt a szót használják, bár érdemes tudni, hogy az eredeti jelentése szerint olyan vállalkozást jelent, ami éppen csak megjelent a piacon, és nagymértékű növekedési potenciállal rendelkezik.

Egy vállalkozás elindítása mindig izgalmas feladat, pedig bonyolult és nagy kihívást jelent mindenki számára.

A startup cégeknek rengeteg megpróbáltatással kell szembenézniük korai fázisukban.

Ha ismerjük az induláskor felmerülő nehézségeket és problémákat, felkészülhetünk olyan váratlan dolgokra, melyek befolyásolják az üzlet sikerét.

Pénzügyi problémák

A startup vállalkozások bukásának egyik oka a kevés tőke. A tulajdonosok gyakran befektetők bevonásával, vagy hitelből indítják a vállalkozást és túlságosan optimisták a nyereséget illetően.

Megfelelő cash flow nélkül gyorsan tönkremehet az üzlet, ha visszaesik a piac, vagy az értékesítés nem tud időben megfelelő lendületet produkálni.

Ha a bevétel növekedni kezd, a kiadások is. Talán a leggyakoribb kihívás a startup cégek számára a pénzgazdálkodás.

Szegényes marketing

A startup cégek gyakran minden piaci ismeret nélkül vágnak bele az üzleti életbe. A reklámköltségek ma már nagyon drágák ahhoz, hogy a beruházók megengedjék maguknak azt a luxust, hogy ne a célpiacnak kommunikáljanak.

A vállalkozói világ nagyon erős és minden iparágban van egy óriás, aki meghatározza a versenyt.

Rendszeres piackutatást kell végezni a célpiac megértéséhez, a fogyasztói igények azonosításához és a reális versenytársak meghatározásához.

Alkalmas munkatársak felvétele

Az egyik legfontosabb tényező, amely meghatározza a szervezeti kultúrát egy induló cégen belül, a csapat szinergiája.

Egy csapat hasonló képességű és azonos fókuszú egyénekből áll. Ahhoz, hogy egy rendkívül sikeres csapatkultúrát alakítsunk ki, a szervezeteknek – és különösen az induló vállalkozásoknak – megfelelő munkatársakat kell alkalmazniuk, vagy megfelelő cégeknek kell a feladatokat kiszervezniük.

Mindent egyedül csinálok

A legtöbb vállalkozó számára gyakori probléma az a meggyőződés, hogy az összes tevékenységet saját maguk tudják kezelni.

Lehetséges, hogy költséghatékony módja az üzlet felfuttatásának, de az egész vállalkozás önmagában való üzemeltetése nem lehet bölcs döntés, mert rengeteg időt elvesznek a csipp-csupp feladatok.

Sok induló kisvállalkozás nem foglalkoztathat teljes munkaidőben alkalmazottakat, mert anyagilag nem elég fejlett még.

Szerencsére ma már minden tevékenységre van kiszervezési lehetőség, akik csapattársként készen állnak a segítségre.

Tapasztalt, megbízható segítséggel elkerülhetőek a gyakori üzleti hibák. A szakmailag képzett munkatársak az üzleti siker kulcsfontosságú elemei.

Az ügyfelek megnyerése

Mindig az ügyfél a király. És ez teljesen rendben van. Az ügyfelek bizalmának megnyerése az egyik legfontosabb kihívás, amelyekkel a vállalkozások, de különösen az induló vállalkozások szembesülnek.

Egy rendkívül elégedett és hűséges ügyfélkörrel az induló cégek képesek a kiválóság felé haladni és előrelépni. Ellenkező esetben örök középszerűségre vannak ítélve.

Az ügyfelek jelentik az igazi erőt az indulás sikere mögött. A szájról szájra szóló reklám és a közösségi médiában való jelenlét lehetővé teszi a startup cégek számára, hogy minél szélesebb körben ismertté váljanak a célpiacuk számára.

Az célcsoport bizalmának és hűségének megnyerése érdekében az induló vállalkozásoknak agresszívan kell dolgozniuk, hogy ügyfélközpontú munkafilozófiát valósítsanak meg.

Ebben a technikailag és kihívást jelentő üzleti világban nem kis feladat fenntartani a növekedést.

„Ez a hirdetések lényege, nem? Hogy összepárosítsák a vágyakozást az elégedettséggel. Sok ezer olyan termék van a világon, ami tökéletes lenne nekem, de lehet, hogy soha nem is hallok róluk. Mint ahogy van valahol egy számomra tökéletes lány is, de talán soha nem találkozom vele.” /Ken Liu/

Tény, hogy nincs egyetlen ütős megoldás a felmerülő problémákra. Sajnos nincs olyan varázspálca sem, ami segíthet megoldani az úgynevezett kihívásokat egyik napról a másikra.

Az üzleti világban ezekkel szembe kell nézni, és kezelni kell őket.

A startup vállalkozásoknak rugalmasnak kell lenniük, és arra érdemes összpontosítaniuk, hogy integritásukat megőrizzék.

Még a modern idők legnagyobb vállalkozói is nehézségekkel, buktatókkal és még sikertelenséggel is szembesültek. De a valódi kihívás az, hogy felálljanak, és szembenézzenek vele.