A FinTech cégek gyenge pontjai a bankokkal szemben

Az Y és Z generációk digitális elvárásainak kiszolgálására egyre több FinTech cég alakul.

Ezek a mikrovállalkozások natív, azaz az adott célra kifejlesztett környezetben dolgoznak. Így például a bankokkal szemben nagyon innovatívak és rugalmasak tudnak lenni a digitális ügyfélélmény megteremtése érdekében.

A FinTech cégek javarészt azonban kicsik és nagyon „fiatalok”, ezért számos ponton fejlődniük kell, hogy az ügyfelek elégedettségét megtarthassák.

A nulláról kell felépíteni a vállalkozást

A FinTech cégeknek a nulláról kell felépíteniük az ügyfélbázisukat, legyen az B2B vagy B2C.

Bármelyik ügyfélkört célozzák is meg, a kezdeti időszakban referencia nélkül sokkal nehezebb lesz gyökeret verni, és fenn is maradni a piacon.

A bankoknak ezzel szemben akár több évtizedes múltjuk van, beépültek már az emberek fejébe, könnyen azonosíthatók olyan jelzőkkel, mint megbízható, hiteles, tapasztalt.

Egy FinTech cégnek tehát rengeteget kell költenie az ügyfelek megszerzésére, hiszen nincs múltjuk, nincs mire támaszkodniuk.

Nincs referencia és alacsony az ügyfélbizalom

A FinTech cégekel szemben a bankoknak több évtizedes tapasztalatuk és stabilitásuk van a piacon, ami egyet jelent az ismertséggel, az ügyfélbizalommal, az ügyfélkezelés és az adatbiztonság rutinjával.

Ezt már nem kell teljes gőzzel demonstrálni, mert brandek.

Bármilyen vonzó is egy „one-click” vásárlás, számos kérdést vethet fel az ügyfélben, amelyek megválaszolására szintén fel kell készülnie egy FinTechnek.

A telefonról letölthető appok világában vakon tapogatózhat az, akinek kérdése van.

A leginkább megcélzott generáció türelmetlen, azonnali válaszokat vár, így még egy jól összerakott weboldal sem feltétlen tudja ellátni az ügyfélszolgálati feladatokat.

Az új generáció kattint vagy megnyomja a hívás gombot.

Tőkehiány és bekebelezés

A bankok a felépítésük és hierarchiájuk tekintetében nem képesek olyan gyors ütemben fejlődni, mint a FinTech cégek.

Ugyanakkor felmérték már, hogy ezek az új, gyors és kényelmes fizetési eszközök már nem hiányozhatnak a pénzügyi repertoárból.

A kis startup cégek a kezdeti gyors sikereket követően gyakran kerülhetnek abba a helyzetbe, hogy tőke hiányában nem tudnak továbbfejlődni, így vagy megszűnnek, vagy felvásárolja őket egy pénzintézet.

Ami lehet akár egy sikertörténet is, de lehet, hogy már az elején más utat terveztek cég számára.

Induló FinTech cég alapítójaként érdemes már az első lépések megtételekor pontosan megtervezni az ügyfélszerzés és az ügyfélbizalom kialakításának módját.

Adott esetben egy-egy üzleti tevékenység kiszervezése óriási terhet vehet le az alapítók válláról, és így a dinamikus és innovatív fejlesztésekre tudnak fókuszálni.