A virtuális asszisztens előnyei

Miért van szükség virtuális asszisztens igénybevételére? Kutatások szerint az érdeklődők közel 81 %-a fordul a cégek ügyfélszolgálatához, mielőtt fizikailag találkozna egy eladóval.

Ki veszi fel a telefont munkaidő után?

Az emberek munkaidőben dolgoznak. Ügyes-bajos kérdéseiket nem szívesen kötik mások orrára, ezért munkaidőn kívül próbálják telefonon elérni a cégeket.

De ki fogadja a hívásokat, miután lejár az ügyfélszolgálati idő?

Ki segít az ügyfélnek, ha munkaidőn túl keresik fel a céget kérdéseikkel és problémáikkal?

Mi vagy ki a virtuális asszisztens (VA)?

A virtuális asszisztens egy olyan személy, aki távoli helyről nyújt különféle szolgáltatásokat vállalkozásoknak vagy vállalkozóknak. Bár nem irodai alkalmazottak, az együttműködés során hozzáférnek a munka gyakorlati végzéséhez szükséges adatokhoz és távoli eszközökhöz.

A VA-ek hagyományosan szabadúszó vállalkozók voltak. Az iparág növekedésével azonban számos call center nyújt már olyan virtuális asszisztensi szolgáltatásokat, mint az ügyfélszolgálat.

Ilyen feladtok lehetnek az időpontok egyeztetése, e-mailek küldése, adminisztrációs feladatok vagy az adatbevitel- és kezelés.

Ha az iparág ontja magából a szabadúszó vállalkozókat, felmerülhet a kérdés, miért bízz meg egy call centert a virtuális asszisztensi feladatokkal.

Cikkünkben megmutatjuk, milyen előnyökkel jár, ha profi call centert bízol meg virtuális asszisztensi feladatokkal.

A virtuális asszisztens előnyei

Alacsony költségek

Ahelyett, hogy havidíjas szabadúszó vállalkozót bíznál meg az egyes feladataid kiszervezésével, érdemes megfontolni egy call centerben dolgozó VA alkalmazását.

A virtuális asszisztensi feladatokat általában órabérben vagy feladat alapján számolják el ezek a cégek, és csak a ténylegesen elvégzett feladatokért kell fizetni. Mivel a VA-ek távolról dolgoznak, nem kell számolni az olyan járulékos költségekkel, mint az internet, a laptop, a folyamatos oktatás és tréning, vagy az irodai költségek.

Nagyobb hatékonyság

A nem alapvető feladatok kiszervezésének köszönhetően csapatod a valóban fontos feladatokkal töltheti a munkaidejét.

Az olyan feladatok, mint az e-mailek kiküldése, az ügyfelek kérdéseinek kezelése, a tárgyalások ütemezése vagy az adatfelvitel csupa olyan időrabló feladat, ami helyett produktívabb tevékenységeket is végezhet a céged.

Rugalmasság, gyors cselekvés

Az üzleti életben bármikor előfordulhatnak olyan időszakok, amikor a rendelkezésre álló munkaerő nem tud megbirkózni a megnövekedett feladatokkal.

A virtuális asszisztens ilyen helyzetekben gyorsan bevethető képzett szakember, aki azonnal kézbe tudja venni a feladatokat.

Egy call centerben dolgozó virtuális asszisztens számára adott minden infrastruktúra és a megfelelő képzettség az azonnali bekapcsolódáshoz.

Folyamatos elérhetőség

A munka és a magánélet közötti egyensúly megteremtése mindenki számára óriási kihívás. Senki sem örül annak, ha munkaidőn túl hívják, vagy valamilyen információt kérnek tőle elektronikusan és azonnal.

A call centerekben dolgozó virtuális asszisztensek a telefonok és a számítógépek előtt ülnek.

Bárki is legyen ügyeletben, a belső irányítási rendszernek köszönhetően másodpercek alatt rá tud kapcsolódni a te vállalkozásod ügyeire és azonnal reagál minden esetre. Ez jelentős mértékben növeli az ügyfélélményt, ami napjainkban az egyik legfontosabb üzleti előny.

Egy szabadúszó vállalkozó ezzel szemben az otthonában dolgozik, és nagy eséllyel nem tud mindig azonnal reagálni a felkeresésekre.

Mindezeket az előnyöket figyelembe véve egyértelmű, hogy a virtuális asszisztens szolgáltatásnak csak pozitív hozadéka van. Azon túl, hogy a VA-ek felveszik a munkaidő után is a telefont, olyan ügyfélélményt teremtenek, ami cégednek hosszú távon kamatostól megtérül.