Gamifikáció Call Centerben – Így tartsd motiváltan az operátorokat!

Már gyerekkorunkban megtanították számunkra játékos módon a társas együttlét és a szocializációs készségek elsajátítását.

A játékos tanulás magával ragadott bennünket, és könnyebbé tette a dolgok megértését.

Miért változna ez meg a felnőttkorban?

A munkahelyi gamifikáció, azaz a játékosság lényege az, hogy szerethetővé tegyük a kollégák számára a kevésbé élvezetes feladatokat is.

Ez természetesen nem azt jelenti, hogy szórakozóhellyé változik a munkahely, de abban határozottan segíthet, hogy egy barátságos vállalati kultúrát hozzunk létre, ami erősíti a céges elköteleződést.

A munkahelyi gamifikáció előnyei

Velünk született ösztön, hogy szeretünk a tömegből kitűnni és a legjobbnak lenni valamiben.

Ezt az elemi tulajdonságot a gamifikáción keresztül be lehet építeni a vállalati motivációs rendszerbe, ügyelve arra, hogy közben senki se érezze magát vesztesnek.

A teljesítménynövelésre ösztönző verseny díja legyen olyan, ami valóban a fejlődésre és az eredményességre motiválja az operátorokat.

A munkahelyi játék/verseny előnyei:

– egészséges versenyt teremt

– kreativitásra sarkall

– javítja a csapatmunkát

– nagyobb betekintést nyújt a személyes teljesítménybe

– mindenki nagyobb fokozatra kapcsol, és jobban teljesít

Ötletek ügyfélszolgálati gamifikációra

#1 Játékos tréningek

Az egyhangú tréningek helyett készíts dinamikus és interaktív oktatási napokat!

A tanulságos, humorral fűszerezett videókból, a tapasztalatokat megosztó beszélgetésekből például nemcsak tanulni lehet, hanem az operátorok felismerhetik azt is, mennyire talpraesettek és sikeresek a feladatmegoldásban. A tréning játékos eleme lehet az is, hogy a kollégák megosztják egymással a legviccesebb, legnehezebb, legdurvább hívásaikat, illetve az ezekre született megoldásaikat.

#2 Teljesítmény verseny

Ki lesz a legjobb?

Vegyél egy mérőszámot, add meg hozzá a kitűzött célt, csapj mellé egy vonzó jutalmat, és tedd láthatóvá a csapat minden tagjának a részeredményt!

Egy ilyen teljesítménynövelő játéknak számos előnye van.

A mérések és eredmények nem tűnnek ellenőrzésnek, mindenkit jobb teljesítményre ösztönöznek, segítik az önellenőrzést. Összességében pedig exponenciálisan növelik az eredményességet is.

A játék még élvezetesebb és motiválóbb, ha több, illetve különféle díjakat szab meg a vezetőség a mutatók nehézségei alapján.

A díjak legyenek értékesek, érdekesek, de leginkább elérhetők.

A munkahelyi gamifikáció arról szól, hogy teljesítményhez kössük a jutalmazási rendszert, elmélyítsük a dolgozók bizalmát, illetve élvezetesebbé tegyük a munkahelyet, ahol az életünk nagy részét töltjük.