A mobilkészülékek fejlődésével párhuzamosan nő a telefonfüggőség kialakulása az emberekben.
Nem kivételek ez alól a vállalkozók sem, akik szinte egyetlen lépést sem tesznek már a mobiljuk nélkül.
Napjainkra ezek az apró eszközök egy mini számítógép tudásával rendelkeznek, így nem csoda, hogy nélkülözhetetlenné váltak a mindennapi üzleti élet során.
A mobilokon elolvashatjuk a leveleinket, folyamatos kapcsolatban lehetünk a közösségi hálón lévő ismerősökkel és követőkkel, bankolhatunk, vagy a különféle manager applikációkon keresztül munkát is végezhetünk akár a metrón ülve is.
Manapság az állandó elérhetőség, az azonnali reagálás már alapvető elvárás.
Azonban, ha nem megfelelően kezeljük a telefonhasználatot, annak negatív következményei is lehetnek.
Ezért összegyűjtöttük a legzavaróbb mobilozási szokásokat, amikkel érdemes felhagyni.
Egy megbeszélés alatt folyton a telefont nézegetni
A sikeres, és mindig segítőkész vállalkozók számára az egyik legnehezebb dolog megállni, hogy ne nézegessék folyton a telefonjukat.
Egy üzleti megbeszélésen viszont kifejezetten udvariatlan és zavaró lehet a másik fél számára ez a fajta viselkedés. Úgy tűnhet, hogy nincs a tárgyalópartner nincs teljes mértékben jelen, és figyelmetlensége miatt feltételezhetően nem is érdekli a tárgyalás.
Ha előre tudjuk, hogy fontos üzenetünk érkezik, mindenképpen várjuk meg a megfelelő pillanatot, azaz amikor két gondolat között nem kell a másik szavába vágni. Ekkor jelezzük, hogy valamit meg kell néznünk, vagy el kell intéznünk egy hívást. Ha így járunk el, nem lesz illetlen a viselkedésünk.
Az asztalon hagyni a mobilt
Ha nem látjuk, nem gondolunk rá. Érdemes ezt az elvet követni egy üzleti megbeszélés során. Ha az asztalra tesszük a mobilunkat, szinte képtelenség megállni, hogy ne nézzünk rá.
Ha nem némítjuk le a mobilt
Nem elég látókörön kívül helyezni a mobiltelefont. Ha megbeszélésen vagyunk egy váratlan telefoncsörrenés is megakaszthatja a gondolatmenetet.
Az udvarias viselkedéshez hozzátartozik az is, hogy a tárgyalás előtt mindenki lenémítja a telefonját.
Magánbeszélgetés miatt felvenni a telefont
Üzletemberek maguk között még meg-megértik, ha időnként fel kell venni egy hívást. Az azonban, ha valaki privát beszélgetés miatt zavarja meg a munkát, és emiatt kell a többieknek várakozni, már kevésbé tolerálható.
Ha egy kötetlenebb megbeszélésen, egy halaszthatatlan hívást mégis fogadni kell, akkor menjünk arrébb, hogy ne zavarjuk a többieket.
Számos kisvállalkozó maga végzi a cége irányítása mellett a feladatok oroszlánrészét is.
Többek között a weboldalra, a szórólapokra is a saját mobilszámukat írják ki. A potenciális érdeklődők joggal gondolják, hogy a publikus telefonszám bármikor hívható.
Az üzleti életben azonban, mint láttuk, nem illik csak úgy bármikor felvenni a telefont. Az ilyen vállalkozások számára verhetetlen megoldás lehet egy virtuális asszisztens, aki kezeli a hívásokat akkor is, amikor fontos tárgyalásokon kell jelen lenni, vagy a munkahelyzet nem teszi lehetővé a telefonozást.