Hogy keltsünk bizalmat a webshopunkban?

Kötelező a telefonszám a webshopokban

Ősi mondás: „Minden a bizalomnál kezdődik.” … a vásárlás is.

Ha egy webshop nem képes bizalmat kelteni az érdeklődőkben, akkor borítékolható, hogy nem válik belőlük vásárló. Emiatt nagyon fontos, hogy minél több olyan elemet építsünk be a webshopunkba, ami azt a célt szolgálja, hogy növelje a látogatókban a bizalmat vállalkozásunk és termékeink vagy szolgáltatásunk iránt.
Sokan úgy gondolják, hogy elég, ha van egy modern, design-os, mobilbarát webshopjuk. Ők tévednek: ez még messze nem elég ahhoz, hogy el is adjunk valamit.
Az érdeklődők csak akkor lesznek nyitottak felénk, ha a webshopba érkezésük utáni első pár percben sikerül bennük jó érzést kialakítani, bizalmat kelteni. Csak ebben az esetben fognak vásárolni vagy árajánlatot kérni tőlünk. De mivel tudjuk elérni és növelni a bizalmat a webshopunkban? Aduk néhány tanácsot:

1. Egyszerű navigáció

A legalapvetőbb szempont, hogy mindent tegyünk meg annak érdekében, hogy a látogatók a lehető legegyszerűbben megtalálják az őket érdeklő terméket vagy szolgáltatást a honlapunkon. Legyenek egyértelműen elnevezve a menüpontok, és semmiképpen ne legyen túl sok belőlük. Legyen kiemelve az a menüpont, melyen éppen tartózkodik az érdeklődő, illetve az adott oldalon belül is mindig adjunk meg egyértelmű keresztlinkeket a többi oldalra. Ha valaki eltéved az oldalunkon, nem fogja keresgetni a vissza vezető utat.

2. Átlátható és kizárólag aktuális információk

Nagyon fontos, hogy webshopunban mindig minden legyen naprakész. Márciusban már ne a karácsonyi üdvözlő popup ablak ugorjon fel, de a termékek elérhetősége és ára, a szállítási feltételek is mindenképpen legyenek frissek és nagyon könnyen megtalálhatók. Ne áruljunk zsákbamacskát, mert az emberek azt általában nem webshopokban veszik.

Webshopokba kötelező a telefonszám

3. Mutassuk meg az embereket a termékek vagy a szolgáltatás mögött

Tegyünk fel fotókat a kollégákról, a vállalkozás mindennapjairól, például a gyártásról, csomagok összekészítéséről. Ha képeket teszünk fel a munkatársakról, azzal mintegy arcot adunk a vállalkozásunknak. Az érdeklődők szívesebben veszik fel velünk a kapcsolatot, ha tudják, hogy ki veszi majd fel a telefont, ki válaszol az e-mailre. Ha nagyon profik vagyunk, akkor egy rövidfilmet is készthetünk cégünkről és a benne dolgozókról.

4. Értékelések, vásárlói visszajelzések

Bár mindannyian sejtjük, hogy a webshopokban olvasható vevői értékelések és visszajelzések nagy részét a tulajdonos vagy a marketinges munkatárs írta, ettől függetlenül legtöbbször bizalmat kelt bennünk. Mindenesetre gyanús, ha csak egy ilyen visszajelzés olvasható az oldalon, vagy az összes visszajelzés agyon dicséri a termékeket vagy a szolgáltatást. Ezen a téren is próbáljuk megtalálni az arany középutat!

4. Közösségi média elérhetőségek

Webshopunkból legyen egyszerűen elérhető minden közösségi média felületünk, ahol az érdeklődők további információt találnak vagy hiteles visszajelzéseket olvashatnak korábbi vásáróktól. Az emberek jól tudják, ezeken a felületeken azért könnyebben kiderül, ha valami nincs rendben a webshopunkkal.

5. Elérhetőségek

Önnek is ismerős az a helyzet, amikor bemegy egy üzletbe, még körül sem nézett, de az eladó már a „nyakában liheg” és érdeklődik, hogy mit szeretne. Amikor viszont kérdezni szeretne valamit, akkor égen-földön nem talál egy eladót sem. Hasonló a helyzet a webshopokkal is: az sem jó, ha amint megérkezünk egy oldalra, felpattan három ablak, köztük a chat, melyben rögtön érdeklődnek, hogy miben segíthetnek. A másik véglet viszont az, amikor szeretnénk információt kérni, de egyszerűen sem egy telefonszámot, sem egy e-mail címet nem találunk.
Mindig figyeljünk arra, hogy az elérhetőségek könnyen megtalálhatók legyenek, de ne legyünk tolakodóak sem.
Az elérhetőségeknél a másik nagyon fontos kritérium, hogy ha már megadtunk az elérhetőségeket, ahol az érdeklődők felvehetik velünk a kapcsolatot, akkor legyünk valóban elérhetők.

Új e-kereskedelmi szabályok szerint 2022. május 28-tól minden webshopban kötelező lesz megadni telefonos elérhetőséget. Annál kevés kellemetlenebb helyzetet tudunk elképzelni, mint amikor egy érdeklődő további információt szeretne kapni termékünkkel vagy szolgáltatásukkal kapcsolatban, többször felhívja a megadott telefonszámot, de senki nem veszi fel a telefont. Mi lesz az első gondolata? Az, hogy ”Na, itt biztosan nem vásárolok, hiszen ha reklamálni szeretnék, akkor sem tudom majd elérni őket!”
Amennyiben vállalkozásán belül nincs kapacitás arra, hogy a telefont bármikor azonnal felvegyék, akkor szívesen segítünk Önnek! Nagyon sok megrendelése múlhat ezen…

Ajánlatkérés