A 10 leggyakoribb KPI call centerekben

Meglehet, hogy vállalkozásod most érett meg arra, hogy komolyabban foglalkozz az ügyfélszolgálatoddal, de az is megeshet, hogy éppen most szervezed ki egy külsős cégnek ezt a divíziót.

Akárhogy is legyen, jó, ha tisztában vagy a legfontosabb KPI-kel, amiket egy call centerben használnak.

KPI: Key Performance Indicator kifejezés rövidítése, ami a fő teljesítménymutató(ka)t jelöli.

Mielőtt belemennénk a részletekbe, fontos kiemelni, hogy nincs szabványosítva, milyen KPI-ket kell vagy érdemes egy-egy vállalkozásnak mérnie, amik megoldanának minden problémát.

Ezért mindenképp tervezz és óvatosan határozd meg a fő KPI-ket.

Ebben a cikkben a 10 legáltalánosabb mutatót ismertetjük, de nem feltétlen ezek fognak a te számodra pontos képet adni az ügyfélszolgálatod eredményességéről.

Call center: egy folyamatosan változó üzletág

A telefonos ügyfélkezelők évtizedek óta segítik a vevők panaszainak és kérdéseinek kezelését, miközben a megszerezett információk által jelentős mértékben hozzájárulnak a termékek és a szolgáltatások fejlesztéséhez és finomra hangolásához.

A mai call centerek már jóval bonyolultabbak, mint korábban, nem mellesleg folyamatosan változik a technológia is a marketing fejlődésével együtt.

Nézzük meg például egy call center menedzser feladatait!

Jól kell kiválasztania a megfelelő embereket és biztosítania kell a köztük lévő egyensúlyt.

Figyelemmel kell követnie a technológiai változásokat, melyeket integrálnia kell a rendelkezésre álló költségvetés, valamint a belső és a külső érdekek alapján.

Meg kell szerveznie és ellenőriznie a folyamatokat, jelentéseket és elemzéseket kell készítenie és sorolhatnánk.

Mindeközben erős és határozott fellépésre van szüksége, hogy egybe tartsa a csapatot, képviselje a partnerek érdekeit, és biztosítsa az ügyfelek maximális elégedettségét.

És akkor még nem is beszéltünk az operátorok feladatairól! Lenyűgöző ugye?

Na de térjünk vissza a KPI-khez!

Jó hír, hogy több, mint elegendő adat közül lehet válogatni egy ügyfélközpontban.

A legnyilvánvalóbb mérőktől a megválaszolt telefonhívásokon át, egészen olyan eseményekig, mint például a lemondási arány, az FRC, az óránkénti valós hívások száma és még sok más. Szó szerint több száz hívásmutató létezik.

Egy jó ügyfélszolgálat titka, hogy meg tudja határozni azokat a kritikus szempontokat, amelyek felhasználhatók az üzleti élet tevékenységeinek javításához.  

Ebben a cikkünkben egy kiindulási listát állítottunk össze, bízva abban, hogy jó alapként szolgál számodra is.

A 10 leggyakoribb KPI call centerekben

GS – Grade of Service/Service Levels – szolgáltatási szint

ASA – Average Speed of Answer – átlagos válaszsebesség

AR – Abandonment Rate – elhagyási arány

AHT – Average Handle Time – átlagos kezelési idő

Shrinkage – zsugorodás

FCR – First Call Resolution – az első hívás felbontása

Occupancy – kihasználtság

CpC – Cost per Call (Contact) – hívásonkénti költség

EA – Employee Attrition (Turnover) – alkalmazottak lemorzslódása

CQ – Call Quality – hívásminőség

Az az igazság, hogy nehéz kihívás kiemelni tíz mutatót a több száz mérő közül. Ez az útmutató csupán arra szolgál, hogy némiképp beleláss egy call center munkájába, és segítsen eligazodni az ügyfélszolgálati mutatók világában.