4 hónap alatt 800 ezer fals, rosszindulatú hívás a segélyhívón

Életbevágó “telefonbetyárkodás”

Metropol.hu szerint 44% fals, rosszindulatú hívás van a 112 / 107-es segélyhívón.

Érdekes statisztika olvasható a Metropol.hu-n megjelent cikkben, ami sajnos már nem elérhető. 4 hónap alatt 800 ezer fals, rosszindulatú hívást kezelnek a 112 / 107-es segélyhívó számokon.

Tehát a hívások 44%-a nem érdemi hívás, csak foglalja a vonalat és rabolja az időt a sürgős esetektől. Sajnos ez elég aggasztó!

Zöld szám

Tárgyaltam mostanában egy ügyféllel, aki hibabejelentő számot fog hamarosan üzemeltetni. Ingyenesen hívható, zöld számot szeretne erre bevezetni.

Ez a zöld szám sok helyen megtalálható lesz, ezért lebeszéltem róla, hogy ingyenessé tegye. Korábbi tapasztalataink alapján csak időt és költséget fog rabolni a nagy arányban érkező, nem releváns hívások száma.

18 éves hazai call centeres tapasztalatom alapján csak az alábbi esetekben szabad zöld számot használni:

– az ügyfél már költött nálunk, és az elégedettséget akarjuk emelni

– egyértelműen az az érdekünk, hogy több hívást “szippantsunk” be a célcsoportunktól és ki is tudjuk mutatni, hogy a zöld számmal, több profitot, magasabb eredményességet vagy elégedettséget érünk el

– csak egy szűk ügyfélkör privilégiuma az, hogy ingyenesen hívhat minket. Jár nekik ez a prémium megoldás, mert eltörpül a költsége az általuk termelt profit mellett

– belső munkatársainknak van fenntartva, ergo nem kapunk nem várt hívásokat, mert nem ismerik a “telefonbetyárok” a zöld számunkat

Csínján bánjunk a zöldszám használatával!

Ne feledjük, hogy nem az a nagy költség, amit a távközlési szolgáltatónak fizetünk, hanem az, hogy sok felesleges emberi munkát pocsékolunk majd „telefonbetyárokra”…