Elegáns problémamegoldás startup cégeknél

Számos stratup cég egy jó ötletre, és papírra vetett koncepciókra szeretne várat építeni.

Sokan elkövetik azonban azt a hibát, hogy olyan beruházásba fektetnek, amire talán nincs is igény a piacon.

Az is előfordulhat, hogy az alapítók egyoldalúan kezelik a termék vagy a szolgáltatás jövőbeli életét, ezért a kitűzött célok sosem találkoznak a rideg valósággal, azaz a piaci igényekkel.

Vannak azonban olyan stratupok is, akiknek látszólag nem forradalmian új a terméke, mégis sikert sikerre halmoznak.

Mi az ő titkuk?

10 stratup sikerfaktor

1. Objektíven, reálisan látják és kezelik a saját vállalkozásukat.

2. Találtak egy kézzelfogható réspiacot egy létező, és megoldásra váró problémával.

3. Mélyreható kutatásokat végeznek a réspiacon, tehát ismerik a saját célcsoportjukat, mielőtt belevágnak a befektetésbe.

4. Piacbevezetés előtt potenciális felhasználókkal tesztelik a terméket/szolgáltatást.

5. Kiszűrnek minden felmerülő problémát, igényt és vágyat.

6. Terméküket ennek megfelelően fejlesztik, csiszolják, finomítják.

7. Előre megírt forgatókönyvük, azaz válaszaik vannak minden előre nem tervezett eshetőségre, így hatékony az ügyfélkezelésük.

8. Pontosan tudják, kinek értékesítenek, hogyan szólítsák meg őket, hol érik el őket az üzeneteikkel, így a vásárlók könnyen be tudják azonosítani, hogy az „üzenet” célzottan nekik szól.

9. A termékbevezetést követően is folyamatosan figyelik, kutatják, tesztelik a piacot.

10. Nyitottak és fogékonyak a vásárlói visszajelzésekre, és a megoldásaikat ezekhez igazítják.

Azok a stratupok, akik ezeket a lépéseket elvégzik még a beruházást megelőzően, fényévekkel megnövelik a jövőbeli sikerességüket.

Egy olyan „elegáns” megoldókulcs lesz a kezükben, amivel nem jönnek zavarba akkor sem, ha a piacbevezetést követően óriási ügyfélérdeklődést kell kezelniük.

A tudatos felkészülés a növekvő érdeklődésre, az előre legyártott válaszok, a piaci igények változásainak folyamatos nyomonkövetése olyan piaci előnyt adhat egy kezdő vállalkozás számára, ami a kezdeti időszak nehézségei közepette sem veszélyeztetik a startup jövőjét.

Az így előkészített ügyfélkezelés gond nélkül ki is szervezhető az erre szakosodott cégeknek, így az alapítók teljes nyugalommal tudnak a beruházás, majd a működtetés többi fontos feladatával foglalkozni.