Első helyen az ügyfélélmény a pénzügyi szektorban is

Az idősebb generáció java része a tradicionális bankokban és pénzintézetekben bízik inkább, ami nem meglepő, hiszen több évtizedes múltjukkal megalapozták már a bizalmat.

A pénzügyi szektor azonban folyamatos változásban van, és a millenniumi generáció, az információtechnológia megállás nélküli innovációs kihívásokra és fejlesztésekre ösztönzi a piaci szereplőket.

A jelen generációt új eszközökkel lehet hűséges vásárlókká és felhasználókká konvertálni, és a FinTech startupok ezt jól felismerték.

A vállalatok gyakran ott követik el a hibát a vállalatok, hogy túlzott figyelmet fordítanak a weboldaluk kinézetére, a termékekre, a szolgáltatásokra, a dizájnra, de döcögős, időpazarló és soklépcsős a rendelés és a vásárlás mente.

Sokan nem is gondolják, hogy azért esnek el megrendelések tömegétől, mert hiányzik a kényelmes és gyors vásárlás lehetősége, vagy a mindig elérhető, barátságos és színvonalas ügyfélszolgálat.

A hagyományos bankok, vállalatok lassabban alkalmazkodnak és váltanak. A millenniumi generáció fiataljai ezért inkább bankon kívüli megoldásokat keresnek és választanak.

Így teremts vásárlóélményt a FinTechben

Termékeid, szolgáltatásaid értékesítése legyen ügyfélközpontú, és a lehető legkényelmesebb.

A vásárlási élmény egy olyan új bizalom-faktor lehet, ami miatt a vásárlók maguktól elkezdenek beszélni a termékedről, vagy akár ajánlják is másoknak.

Olyan vállalati kultúrát alakíts ki, amiben relatív nagyon gyorsan tudsz az újonnan felmerülő vásárlói igényekre reagálni fejlesztői szinten is.

Új technológiai fejlesztés során legyen egy vásárlói elégedettséget mérő szabványod, hogy összehasonlító képet kaphass a fogyasztói elvárásokról, visszajelzésekről.

A vásárlói értékelések ráadásul újabb ügyfeleket hozhatnak.

Használj gyors és felhasználóbarát fizetési lehetőségeket, így nagy valószínűséggel téged választanak egy nehézkes, többlépéses vásárlást kínáló szolgáltatóval szemben.

Kínálj átlátható és alacsony költségű átutalási/fizetési módozatokat.

Fordíts kellő figyelmet az ügyféltámogatás megfelelő minőségére, hiszen ez legalább olyan fontos, mint a kínált szolgáltatásod.

Egy barátságos és kedves ügyfélszolgálattal, ami a nap minden órájában kész a segítségnyújtásra, nyert ügyed lehet.

Legyen saját ügyfélszolgálatod, vagy ha erre nincs lehetőség, szervezd ki ezt a területet egy erre specializált cégnek, hogy a felmerülő kérdésekre bármikor választ kapjanak a fogyasztók.

Ahhoz, hogy egy FinTech hosszú távon sikeres maradjon, el kell érnie, hogy folyamatos kapcsolatban legyen ügyfeleivel, értse, ismerje életmódjukat, szokásaikat, és motivációikat.