Már gyerekkorunkban megtanították számunkra játékos módon a társas együttlét és a szocializációs készségek elsajátítását.
A játékos tanulás magával ragadott bennünket, és könnyebbé tette a dolgok megértését.
Miért változna ez meg a felnőttkorban?
A munkahelyi gamifikáció, azaz a játékosság lényege az, hogy szerethetővé tegyük a kollégák számára a kevésbé élvezetes feladatokat is.
Ez természetesen nem azt jelenti, hogy szórakozóhellyé változik a munkahely, de abban határozottan segíthet, hogy egy barátságos vállalati kultúrát hozzunk létre, ami erősíti a céges elköteleződést.
A munkahelyi gamifikáció előnyei
Velünk született ösztön, hogy szeretünk a tömegből kitűnni és a legjobbnak lenni valamiben.
Ezt az elemi tulajdonságot a gamifikáción keresztül be lehet építeni a vállalati motivációs rendszerbe, ügyelve arra, hogy közben senki se érezze magát vesztesnek.
A teljesítménynövelésre ösztönző verseny díja legyen olyan, ami valóban a fejlődésre és az eredményességre motiválja az operátorokat.
A munkahelyi játék/verseny előnyei:
– egészséges versenyt teremt
– kreativitásra sarkall
– javítja a csapatmunkát
– nagyobb betekintést nyújt a személyes teljesítménybe
– mindenki nagyobb fokozatra kapcsol, és jobban teljesít
Ötletek ügyfélszolgálati gamifikációra
#1 Játékos tréningek
Az egyhangú tréningek helyett készíts dinamikus és interaktív oktatási napokat!
A tanulságos, humorral fűszerezett videókból, a tapasztalatokat megosztó beszélgetésekből például nemcsak tanulni lehet, hanem az operátorok felismerhetik azt is, mennyire talpraesettek és sikeresek a feladatmegoldásban. A tréning játékos eleme lehet az is, hogy a kollégák megosztják egymással a legviccesebb, legnehezebb, legdurvább hívásaikat, illetve az ezekre született megoldásaikat.
#2 Teljesítmény verseny
Ki lesz a legjobb?
Vegyél egy mérőszámot, add meg hozzá a kitűzött célt, csapj mellé egy vonzó jutalmat, és tedd láthatóvá a csapat minden tagjának a részeredményt!
Egy ilyen teljesítménynövelő játéknak számos előnye van.
A mérések és eredmények nem tűnnek ellenőrzésnek, mindenkit jobb teljesítményre ösztönöznek, segítik az önellenőrzést. Összességében pedig exponenciálisan növelik az eredményességet is.
A játék még élvezetesebb és motiválóbb, ha több, illetve különféle díjakat szab meg a vezetőség a mutatók nehézségei alapján.
A díjak legyenek értékesek, érdekesek, de leginkább elérhetők.
A munkahelyi gamifikáció arról szól, hogy teljesítményhez kössük a jutalmazási rendszert, elmélyítsük a dolgozók bizalmát, illetve élvezetesebbé tegyük a munkahelyet, ahol az életünk nagy részét töltjük.