Hatékonyan, professzionálisan, telefonon

A XXI. században a telefonos beszélgetések annyira mindennapossá váltak, hogy sokak számára elképzelhetetlen lenne az élet a telefonkészülék nélkül.

Ám ennek ellenére, a legtöbben még csak bele se gondolnak, mennyire egyedi formája is ez a kommunikációnak, amely során öt érzékszervünk közül csak egyre hagyatkozhatunk.

A telefon az egyik elsődleges kommunikációs segédeszközünk a hétköznapokban zajló magánéleti vagy hivatali kapcsolatainkhoz.

Használjuk tájékozódásra, új kapcsolatok létrehozására és a már meglévők ápolására, szolgáltatások igényebevételére és nyújtására.

A következőkben azokat az alapvető módszereket vesszük számon, amellyel hatékonyan és professzionálisan kommunikálhatunk telefonon.

Az első, és majdhogynem legfontosabb a telefonos etikett alapos megismerése pl. nagy udvariatlanság bemutatkozás nélkül felvenni a vonalat.

Kiemelt fontosságú szerepet játszik saját bemutatkozásunk, hiszen ezzel keltjük az első benyomást magunkról. Az általunk hívott partner, ügyfél nevének pontos ismeretének hiánya is aggályos.

Fontos a megfelelő artikuláció, pontosan és érhetően beszéljünk.

Önözés helyett igyekezzünk a nevén szólítani beszélgetőpartnerünket, mely mutatja, hogy figyelünk a másik oldalra. Ez fontos szerepet játszik a bizalom kiépítésben. Ezután azonnal térjünk a tárgyra, foglaljuk össze mondanivalónkat, de maximum három-négy mondatban, majd hagyjunk időt a reakcióra.

Jegyzeteljünk inkább, és ne memóriából próbáljunk mindent felidézni! A saját, gördülékeny munkavégzésünk érdekében nem bízhatjuk emlékezetünkre az információkat. Igyekezzünk a lehető legtöbb részletet leírni a beszélgetésből, ne hagyatkozzunk fecnikre és egy-egy kulcsszavas felírásokra!

A telefonos kommunikációs munkák is mindennapi életünk elengedhetetlen részei. Éppen ezért az információcsere eme sajátos formájának, fogásainak elsajátítása számos felesleges stresszforrást könnyedén kiiktat az életünkből.