Az elérhetőség szerepe a vállalkozások életében

Ha szolgáltatást biztosítunk, a kiszolgálás minőségének nagy szerepe van abban, mennyire lesz sikeres az üzletünk. Vásárlóink, ügyfeleink, partnereink számára kiemelkedően fontos, mennyire és milyen minőségben tudjuk kiszolgálni kéréseiket, megválaszolni kérdéseiket vagy megoldani a felmerülő problémákat.

Bármely vállalkozás szívét-lelkét az adja, hogyan bánnak az ügyfeleikkel, miként kezelik a potenciális vagy már meglévő partnerek megkereséseit. Ehhez a kulcs a megfelelő titkári és telefonos rendszer kialakítása, mert a nap végén az ügyfélkezelésnél dől el a cég megítélése.

Napjainkban az internet miatt mindenki azonnali választ és megoldást vár el a cégektől, ám sok esetben ez nem kivitelezhető. Leginkább az olyan kis cégeknél vagy kezdő vállalkozásoknál ahol egy munkatárs több munkakört is ellát, ezáltal soha sincs „azonnal” ideje.

A feltornyozódott feladatok stresszt eredményezhetnek, a túlterhelt alkalmazottak teljesítőképessége és ezáltal a szolgáltatás minősége is romolhat.

A telefonos ügyfélszolgálat azonban erre egyszerű és elérhető megoldást biztosít. A legtöbb esetben, ha az ügyfél emberi hangot hall a vonal végén, még ha nem is kap azonnali megoldást, a tény, hogy foglalkoznak vele és komolyan veszik az ügyét, elveszi az élét a problémás szituációknak.

Ezen felül ha az ügyfél kérdéssel telefonál, vagy pontosítást szeretne kérni bármivel kapcsolatban, könnyen irritált lehet akkor, amikor a vonal másik végén nem jelentkezik senki.

Egy jó ügyfélszolgálat nemcsak az ügyfelek pontos kiszolgálását segíti elő, hanem a sikerre és terjeszkedésre is hatással van.

Nincs jobb reklám annál, mintha valaki egy pozitív tapasztalat alapján ajánlja a szolgáltatást családtagjainak, barátinak, ismerőseinek, kollégáinak.

Az új ügyfelek így már pozitív hozzáállással fogják felkeresni a vállalkozást, ha esetleg választaniuk kell két szolgáltatás között, afelé fognak a legjobban hajlani, amelyikről biztosan tudják, hogy komolyan veszik őket és udvariasan, professzionálisan szolgálják ki az igényeiket.

Az ügyfélszolgálat minősége éppen ezért nem elhanyagolható, a belefordított befektetés és idő hosszú távon megtérül és a megfelelő ügyfélkiszolgálás kulcsfontosságú minden vállalkozás sikeréhez.